طراحي وب سايتبهينه سازي وب سايتطراحي سايتسعيد کلوندي
بهترین ورزش برای لاغری چیست ؟
اخبار پزشکی, مقالات پزشکی

بهترین ورزش برای لاغری کدام است ؟

اسلام به دوستان و عزیزانی که به سلامتی شان اهمیت میدهند و همیشه دنبال سلامتی و تندرستی هستند و مقالات سایت ایران هلث رو دنبال میکنن و می خواهند بدانند که بهترین ورزش برای لاغری کدام است . ورزش امری بسیار مهم می باشد که باید در برنامه زندگی هر فرد وجود داشته باشد چه آن فرد اضافه وزن داشته باشد و چه نداشته باشد همانطور که افراد لاغری رو می بینیم که از فشار خون یا بیماری های دیگر رنج می برند پس همیشه ورزش کنید و ورزشکار بمانید . این مقاله ای که می خوانید درباره ی بهترین ورزش برای لاغری است که با انجام آن ها شما می توانید به وزن ایده آل خود برسید پس حتما این مقاله را بخوانید . شاید اولین اسمی که بعد از لاغری به ذهن ما بیاید رژیم لاغری است اما ما می دانیم که رژیم تنها نمی تواند که باعث لاغری ما شود و اگر هم مدتی چاره ساز باشد پس از مدتی وزن انسان بر می گردد . دکتر ها هم بر این عقیده اند که رژیم به همراه ورزش می تواند بهترین راهکار برای لاغری یک فرد و از همه مهم تر لاغری که پس از مدتی وزن فرد برنگردد .

بهترین ورزش برای لاغری کدام است ؟

پس الان که فهمیدیم ورزش می تواند ما را به وزن ایده آل مان برساند یک سوال در ذهنمان به وجود می آید که چه ورزشی بکنیم که در مدت کوتاهی بتوانم بیشترین کالری رو از دست بدهیم ما دراین مقاله تصمیم گرفتیم که ورزش هایی که می تواند باعث لاغری شما شود را به شما معرفی کنیم .

طناب زنی

۱- طناب زدن

طناب زنی یکی از ارزانترین ورزش ها برای لاغری می باشد که شما با این ورزش می توانید به تناسب اندام برسید . اگر که می خواهید که علاوه بر تناسب اندام خلق و روحیه ای خوب هم داشته باشید طناب بزنید و این تصور را نکنید که طناب زدن برای بچه ها ست . امروزه در تمام باشگاه ها ی ورزشی هم از طناب استفاده می شود . شما می توانید در مدت چند دقیقه حدود ۱۲۰ کالری به وسیله طناب زدن بسوزانید . طناب زدن حتی می تواند از آسیب هایی که ممکن است برای زانو به وجود بیاید جلوگیری کند. طناب زدن یک چربی سوز سریع عالی می باشد که شما می توانید در عرض نیم ساعت طناب زدن ۳۰۰ کالری بسوزانید . طناب زدن حتی حس گرسنگی را در فرد از بین می برد .

چه کسانی نباید طناب بزنند؟

کسانی که دچار بیماری های ارتوپدی مانند آرتروز زانو هستند نباید طناب بزنند . خانم های باردار نباید که طناب بزنند و کسانی که پروتز هایی در بدن دارند که ممکن است جا به جا شود نبایند طناب بزنند . پس باید بدانیم که هر ورزشی ممکن است آسیب جدیدی در بدن ما بوجود بیاورد . سعی کنید در طناب زدن از کفش مناسب استفاده کنید . کفش هایی که برای ورزش بسکتبال و تنیس می باشد کفش های بسیار خوبی برای طناب زنی می باشد .

شنا کردن

۲- شنا کردن

شنا کردن ورزشی است که علاوه بر این که به فرد آرامش خاصی می دهد می تواند به وسیله این ورزش به تناسب اندام نیز برسد ولی این تناسب اندام به نوع و شیوه ی شنا کردن بستگی دارد اگر شنا کردن ما با سرعت متوسط و مسافتی که شنا می کنیم زیاد باشد باعث لاغری ما می شود اما اگر این شنا کردن در مسافت کم و در سرعت زیاد باشد باعث چاقی و بوجود آمدن عضله در اندام شما می شود ولی می توان گفت که این چاقی بسیار محدود می باشد . بهترین تعداد دفعاتی که در هفته می توانید به شنا کردن بپردازید سه بار در هفته است .

پیاده روی

۳- پیاده روی

پیاده روی جزو بهترین ورزش برای لاغری است که شما با یک پیاده روی سریع در ۳۰ دقیقه می توانید ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری بسوزانید . شما در ابتدای پیاده روی قند ذخیره شده را به عنوان سوخت مصرف می نمایید و بدن برای تداوم این کار چربی ها را به عنوان سوخت مصرف می کند و این همان چیزی می باشد که شما می خواهید پیاده روی یکی از آسانترین ورزش ها و یا میتوان گفت آسانترین ورزش است که نیاز به هیچ وسیله یا دستگاهی ندارد و شما می توانید به وسیله پیاده روی کالری زیادی بسوزانید .

نکاتی که باید در هنگام پیاده روی رعایت کنید

۱- در ۵ تا ۱۰ دقیقه ی اول با سرعت کم پیاده روی کنید .

۲- در بین پیاده روی بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید .

۳- با چند حرکت کششی ملایم پیاده روی تان را تمام کنید .

بسکتبال

۴- ورزش بسکتبال

شما با ورزش بسکتبال می توانید در هر ساعت ۷۲۸ کالری بسوزانید . ورزش بسکتبال یک ورزش تیمی بسیار مهیج و پرطرفدار می باشد که شما می توانید به وسیله این ورزش به راحتی وزن خود را کاهش دهید بسکتبال فواید عجیب دیگری نیز دارد مانند این که به استخوان های شما استحکام می بخشد و آن ها را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند و ذهن شما را نیز تقویت میکند و باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما می شود . بسکتبال به عنوان بهترین ورزش برای لاغری می تواند باشد .

ورزش های رزمی

۵- ورزش های رزمی

ورزش های رزمی امروزه خیلی پر طرفدار شده اند مانند تکواندو و کونگو و… ورزش های رزمی جزو ورزش هایی هستند که برای لاغری بسیار مناسب اند . ورزش های رزمی به یک آمادگی جسمانی خاصی نیاز دارند که شاید  افراد پیر و مسن نتوانند این ورزش ها را به صورت حرفه ای انجام دهند . شما با ورزش های رزمی می توانید آرامش خاصی نیز پیدا کنید زیرا تمام انرژی های کاذب از این طریق از بدن شما خارج می شود و علاوه بر این می توانید چربی سوزی سریع نیز داشته باشید و اگر به دنبال این هستید که در مدت محدود لاغر شوید به دنبال ورزش های رزمی بروید .

دوچرخه سواری

 

۶- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های هوازی برای قلب و سیستم تنفسی می باشد و این به معنا است که شما با لذت کالری می سوزانید . با خیال راحت ترافیک را پشت سر گذاشته و از هوایی که به آرامی به صورت شما می خورد لذت ببرید . دوچرخه سواری ورزشی رقابتی و همین رقابت باعث میشود که ما خسته نشویم و بتوانیم به راحتی لاغر شویم .

بدنسازی

۷- بدنسازی

با تمرینات بدنسازی ۴۵۵ کالری در ساعت بسوزانید . یک چیز جالب در بدنسازی این است که چربی سوزی تان بعد از دو روز ادامه دارد . شاید بعضی از افراد به خاطر این که تنومند نشوند و به قول خودمان عضله نیاورند به بدنسازی نمی روند در حالی که باید بدانند همین عضله سازی باعث لاغری شما می شود .

 

درباره نویسنده

Related Posts

ارسال پاسخ به ما

ارسال پاسخ به ما

ایمیل شما منتشر نخواهد شد